Home > Forum
Welkom, Gast
Gebruikersnaam Wachtwoord: Onthouden
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Werken in Italie

Werken in Italie 2 maanden, 1 week geleden #268

Ciao tutti,

ik ben dual anwarter en ik wil graag aankomende winter een paar weken in Italie lesgeven.
Ik heb al het een en ander gelezen over andere opleidingseisen maar misschien heeft iemand zelf ervaring met lesgeven in Italie en suggesties voor skischolen?

Ik hoop op reacties!

groetjes Linda

Re:Werken in Italie 2 maanden, 1 week geleden #270

Heb afgelopen jaar cursus gevolgd met een italiaanse en die vertelde dat je alleen kan lesgeven in italiƫn als je staatlich bent. Was hier erg verbaast over maar het schijnt zo te zijn. Van haar begreep ik dat sommige italianen wel lesgaven zonder hun staatliche te hebben maar dat dit allemaal zwart gebeurde.
Misschien dat Jasper je meer kan vertellen.

Re:Werken in Italie 2 maanden, 1 week geleden #278

Eigenlijk geen idee.... sorry.
Ken wel jongens met Landesleraar die in Italie werken dus het zal eenzelfde constructie zijn als overal in de wereld: je mag alleen zelfstandig lesgeven met staatlicher. Maar onder de vlag van een skischool (dus als leraar aangesteld) zou het met elk diploma wel moeten kunnen.

Jasper

Re:Werken in Italie 1 maand, 1 week geleden #279

Hoi Linda

Ik heb ook vernomen dat je in Italie alleen met Staatlich aan de bak komt. Veel Sud Tiroler geven daarom in Oostenrijk les (Nauders/Reschenpass). Dat er dingen zwart gebeuren lijkt me duidelijk. Het is voor skischolen ook lastig allemaal Staatlicher binnen te halen natuurlijk.

Je kan beter niet zwart aan de bak gaan ivm verzekering (aansprakelijkheid/ongeval) etc. (waarschijnlijk overbodige tip, maar toch).

Succes,

Bart
  • Pagina:
  • 1
Time to create page: 0.21 seconds
vettefoto2Vette foto
Funny of aparte foto gemaakt? Deel deze met de community in je fotos

2ehands2e hands
Nog leuke gear liggen? Op de 2e hands markt kun je al je nieuwe en gebruikte spullen te koop aanbieden.

blogsBlogs
De laatste innovaties, materiaal en nieuws lees je in de blogs. Heb je ook nieuws om te delen dan kan je deze hier aanmelden.